Feng
shui a firemné priestory.
Možno si to mnohí neuvedomujú,
ale metódy feng shui patria naozaj k exaktnej vede.
Týmito metódami je možné
osobný alebo pracovný priestor upraviť presne na mieru ľudí,
ktorí ho obývajú, alebo špecifickej
činnosti, na ktorú je priestor určený.
V početnej literatúre je možné
dozvedieť sa niektoré, všeobecne platné, pravidlá,
ktoré by sa mali dodržať,
pokiaľ chceme mať istotu, že náš pracovný priestor bude prinášať
:
1. dobré vzťahy –
v tomto prípade nielen medzi zamestnancami firmy, ale najmä vzťahy dodávateľsko-odberateľské
2. finančnú prosperitu
– aby sa výdavky vynaložené na zriadenie a prevádzku priestoru násobne
vrátili a vytvorili očakávaný zisk
3. a samozrejme rast firmy
– keď firma nerastie, vlastne nastáva stagnácia a teda je iba otázkou
času kedy nastanú prvé problémy, resp. reálne ukončenie jej činnosti.
Všeobecne platí že je potrebné
vyhýbať sa budovám a priestorom
ktoré sú postavené na patogénnych
zónach a geopatogénnych zónach :
a / v blízkosti cintorínov
– energia rozkladu sa šíri do okolia a priam pohlcuje všetko vo
svojom okolí, nehovoriac o množstve duchov zomrelých ľudí, ktorí
zostali uväznení v našej sfére,
ktorí priam vysávajú energiu
zo živých bytostí.
Preto sa prítomnosť
„duchov“ identifikuje aj podľa náhleho ochladenia v rámci
priestoru.
b / v tesnej blízkosti
kostolov – do kostolov sa ľudia chodia očisťovať a preto sa
okolo týchto priestorov zvykne zhromažďovať väčšie množstvo negatívnej
energie
c / postavených na bývalých
skládkach odpadu, starých pohrebiskách, na bývalých bitúnkoch, na
miestach bývalej banskej činnosti
d / na miestach, ktoré sú
staré a ošarpané, popraskané a viditeľne zanedbané – všetky
tieto skutočnosti negatívne polarizujú vstupujúcu energiu a menia ju
veľmi nevhodným spôsobom
e / ktoré sa nedajú nájsť,
alebo je ťažké sa k nim dostať – životná energia čchi, ktorá
vlastne prináša nové zákazky a financie, sa tam tiež nedostane
f / v ktorých sa neustále
niečo kazí – nefungujú poriadne rozvody energie, vody, … -
toto všetko napovedá o tom, že prevádzka takýchto priestorov bude veľmi
nákladná, ale s minimálnym ziskom
g / v tesnej blízkosti veľkých,
veľmi prudkých alebo naopak veľmi stojatých vodných tokov.
Veľké a veľmi prudké vodné
toky môžu energiu vyplavovať z objektu, v stojatých zasa energia, ktorá
vlastne predstavuje konkrétne podnikanie, stagnuje. Samozrejme tu je dôležité
aj to odkiaľ a kam vodný tok tečie a v akej vzdialenosti sa
od firemných priestorov nachádza.
h / v tesnej blízkosti veľkých
križovatiek, kde budovu – priestor môžu zasahovať prudké
energetické šípy a to spôsobuje v priestore rôzne problémy. Napríklad
aj to, že sa takémuto priestoru klienti „intuitívne“ vyhýbajú,
alebo sa vo firme (ľuďom alebo strojným zariadeniam) stávajú rôzne
nehody a havárie.
ch / na miestach prírodných
geopatogénnych zón (tzv. Dračích žíl), ktoré sú veľmi zriedkavé
a ktorých prítomnosť sprevádzajú veľmi nešťastné osudy ľudí
bývajúcich nad takouto zónou – samovraždy, vraždy, požiare, vážne
nehody, …
Vo vnútri
priestoru by sme sa mali snažiť dodržiavať nasledovné zásady :
Ak si vyberáme kanceláriu v rámci
väčšej budovy, snažíme sa, aby sa nenachádzala v tesnej blízkosti
toaliet.
Najhoršia energia z poschodia sa dostáva do miestnosti, ktorá sa nachádza
na konci dlhej chodby vpravo.
Ak sa takáto miestnosť nachádza v nemocnici na oddelení, choroby sa
naťahujú, vznikajú komplikácie, ľudia častejšie zomierajú.
Ak je to internát, študenti v tejto miestnosti sú problémoví,
nedisciplinovaní, môžu sa vyskytovať rôzne nehody.
Ak je to kancelária, môže priniesť problematických klientov alebo
stratové zákazky, alebo pracovníci takejto miestnosti jednoducho svoju
materskú firmu vytunelujú, alebo sú zamestnanci častejšie chorí.
Kancelária, alebo celý podnikateľský
priestor by mal mať pravidelný tvar
(žiadne tvary typu L alebo U, …).
Napríklad :
1. Chýbajúca časť v Juhozápade
(kompasom zameraná svetová strana) môže priniesť problematické vzťahy
s klientami, dodávateľmi, medzi zamestnancami vzájomne, ale i medzi
majiteľmi firmy. Veľkými problémami, aj zdravotnými, môžu trpieť napríklad
ženy vo firme.
Firma nedokáže (alebo iba veľmi
ťažko) nakumulovať dostatočné zdroje, potrebné na vykrytie bežných
alebo mimoriadnych nákladov, alebo celkovo slabšieho obdobia a teda pri
recesii alebo finančnej kríze je veľký predpoklad, že to neprežije.
2. Chýbajúci Juhovýchod
prináša veľké problémy všeobecne a straty financií v každej
oblasti činnosti, do ktorej sa daná firma pustí.
Prináša veľmi problematické
vzťahy so štátnymi orgánmi – daňový úrad,
colný úrad, inšpekcie, mestský úrad, kataster, …
Viac o chýbajúcich častiach
a perspektívach v
Učebnici feng shui diel I.
Je potrebné si do hĺbky uvedomiť,
že každý palác – svetová strana je špecifická, zodpovedá
za inú oblasť života a
fungovania a teda jej deficit (chýbajúca časť priestoru) prináša
konkrétne špecifické problémy v živote a fungovaní firmy alebo
rodiny.
Ale najmä si je potrebné
uvedomiť, že tieto chýbajúce časti priestoru nie je možné doplniť
ničím iným iba dostavaním.
Rady typu umiestnite si tu jazierko sú likvidačné. Ani osvetlenie chýbajúcu
časť priestoru nedoplní, iba osvetlí určitú oblasť fungovania
firmy, aby majitelia a zamestnanci mohli
energiu chýbajúceho priestoru dopĺňať z vlastnej životnej energie
(vyvíjaním väčšej aktivity v danej oblasti)
Otázkou je, ako dlho to vydržia energeticky alebo finančne ?
Pri výbere konkrétnej kancelárie
sa snažíme, aby vchod do celého
priestoru i do jednotlivých miestností prinášal majiteľom,
alebo užívateľom priaznivé podmienky pre ich činnosť.
Najlepšie vstupy do podnikateľských
priestorov všeobecne sú :
2/3 Severu
2/3 Východu
2/3 Juhovýchodu
2/3 a 3/3 Juhu
2/3 Juhozápadu
2/3 Západu
2/3 a 3/3 Severozápadu
Pozor, pokiaľ chceme určiť, či
konkrétny vstup do priestoru je vhodný alebo nie, je nevyhnutné
priestor zakresliť podľa konkrétne nameraných rozmerov v určitej
mierke.
Ďalej treba kvalitným kompasom,
najlepšie Lo pan alebo buzola, čo najpresnejšie určiť S/J os priestoru
a túto naniesť na zakreslený
priestor tak, aby prechádzal cez geometricky vypočítané centrum objektu (nie odhadom
alebo špendlíkom!!!).
Iba takýmto spôsobom dostaneme skutočne pravdivé údaje, na základe
ktorých môžeme určovať vstupy do miestností a robiť ďalšie analýzy
potrebné pri úpravách objektov.
Pri zariaďovaní konkrétnej
kancelárie by pracovný stôl nemal byť otočený chrbtom ku dverám.
Snažíme sa ho otočiť čelom, alebo aspoň tak, aby sa vstupné dvere
nachádzali zboku.
Je dôležité, aby človek
sediaci v miestnosti mal prehľad o tom, kto do miestnosti prichádza
a kedy odchádza.
Kancelárske priestory by nemali
mať veľké presklenia – na stenách, alebo na podlahe.
Na stenách to spôsobuje veľký
výplav energie – teda úniky financií, zákazok, zamestnancov
ale aj informácií a know
how.
Najhoršia alternatíva je, keď
máme pracovný stôl umiestnený tak, že sa presklená plocha, nachádza
priamo za našim chrbtom.
Toto môže priniesť nečakaných
nepriateľov, nebezpečnú konkurenciu, alebo dokonca neželané aktivity
a záujem podsvetia.
Sklo pod nohami znamená veľkú
nestabilitu – ako keď niekomu chýba pevná pôda pod nohami. Môže
sa ľahko stať, že sebemenší otras spôsobí zrútenie celej firmy.
Je veľmi dôležité udržiavať
firemný priestor v poriadku a čistote, teda na túto činnosť určiť
zodpovedného pracovníka, alebo kompetentnú firmu.
Pri podnikateľských priestoroch
neplatí, ako pri osobných, že by mali byť zariadené teplo
a útulne. Tu môžeme (pokiaľ
sa nám to páči) uplatňovať v zariadení aj moderné a techno trendy.
Samozrejme ale, klasika zostáva aktuálna stále.
Snažme sa vyhýbať umiestňovaniu
takých dekoračných predmetov, u ktorých na prvý pohľad nie je zrejmé,
čo vyjadrujú.
Uprednostňujme také umelecké
diela, ktoré vo všeobecnosti (teda na väčšinu náhodne opýtaných ľudí)
pôsobia dobre, príjemne a optimisticky.
Samozrejme aj firemné priestory,
rovnako ako osobné, by mali byť dostatočne osvetlené
a pokiaľ je to možné a vhodné,
aj príjemne prevoňané.
V priestoroch všeobecne by mali
byť pomerne zastúpené všetky prvky vyjadrené v materiáloch
a farbách. To napríklad znamená,
že nie je vhodné, keď je priestor zariadený tón v tóne – do
modra, do hneda, do oranžova, alebo Pán Boh chráň do fialova …
Možno takáto kreácia môže na
chvíľu pozitívne pôsobiť na cudzích (zdôrazňujeme že na chvíľu),
ale na ľudí, ktorí tu pracujú a teda vytvárajú hodnoty môže
prevaha jedného prvku – materiálu, alebo farby pôsobiť dosť deštruktívne.
Dôsledky sa prejavia najskôr na
ich psychike, neskôr aj priamo na rôznych fyzických problémoch a
ochoreniach.
Ale najväčšie škody môžu
takéto dizajnovo „profesionálne“, ale energeticky
„amatérsky“ upravené a zariadené priestory spôsobiť
samotnej firme v jej fungovaní.
Sami, bez odbornej pomoci,
neumiestňujeme v podnikateľských priestoroch žiadnu aktívnu vodu
– fontánky, akváriá ani umelé riečky či jazierka.
Voda a oheň patria k najťažšie
zvládnuteľným živlom všeobecne a teda ich neodborné umiestnenie môže
spôsobiť firme veľké škody, až krach.
Aj umiestňovanie konkrétnych ľudí
v priestore, dôležitých materiálov – faktúry, zmluvy, projekty,
…, peniaze, ceniny atd. je možné robiť až po dôkladnej analýze
a vyladení presne zakresleného a zaorientovaného priestoru.
Vtedy je možné určiť aj použitie
špecifických materiálov, farieb a predmetov (a ich presné
umiestnenie), aby sa momentálne fungovanie firmy vylepšilo, alebo aby sa
zabránilo momentálnemu nepriaznivému vývoju v danej spoločnosti,
alebo už určitej konkrétnej hrozbe.
Tu je však dôležitý čas,
ktorý je k dispozícii. Preto je vhodné, aby sa opatrenia vo firme a
teda aj vo firemnom priestore začali robiť včas, teda vtedy, keď sa začnú
„vyskytovať“ problémy, prekážky, nehody, straty a to vo väčšej
miere ako je obvyklé. Nie až vtedy, keď hrozí reálny
krach spoločnosti.
|